Datum objave: 6. ožujka 2025.

OGLEDNI PRIMJER IZRAĐENOG INDIVIDUALIZIRANOG KURIKULA TEHNIČKA KULTURA-Alenka Šimić-6.3.2025.

PRIMJER IZRAĐENOG INDIVIDUALIZIRANOG KURIKULA – TEHNIČKA KULTURA 8.R. OSNOVNE ŠKOLE,
REDOVITI PROGRAM UZ PRILAGODBU SADRŽAJA I INDIVIDUALIZIRANE POSTUPKE (SMJERNICE ZA
RAD S UČENICIMA S TEŠKOĆAMA, 12.7. 2021. MZOiM)
PRIMJERENI PROGRAM / KURIKUL ODGOJA I OBRAZOVANJA REDOVITI PROGRAM UZ PRILAGODBU
SADRŽAJA I INDIVIDUALIZIRANE POSTUPKE
RJEŠENJE OD: (Navesti nadnevak izdavanja Rješenja primjerenog programa / kurikula obrazovanja)
IME I PREZIME UČENIKA: X
ŠKOLSKA GODINA: 2024/25.
NASTAVNI PREDMET: Tehnička kultura
UČITELJ: Alenka Šimić
RAZREDNI ODJEL: 8.a.
STRUČNI SURADNIK / STRUČNI SURADNICI Osobe koje stalno/povremeno pružaju potporu u
nastavi (npr. pomoćnik u nastavi, stručni komunikacijski posrednik, stručni tim):
INICIJALNA PROCJENA (opisati osobitosti školskog učenja – pažnja, koncentracija, pamćenje,
samostalnost, vještine, potrebe, interese, predznanja): Jaka strana učenika jest veliki interes za
tehniku i cjelinu elektrotehnika, a najslabija je strana otežano pamćenje.
OSOBITOSTI ŠKOLSKOG UČENJA
Učenik:- sluša sugovornika i samostalno se uključuje u razgovor – znanje može iskazati uz pomoć i
podršku nastavnika – u većini situacija prihvaća suradničke oblike rada – uzorno se ponaša – koristi
manji broj osnovnih pojmova vezanih za računala- na postavljena pitanja odgovara nepotpunim
rečenicama – uspijeva zapamtiti bitne odrednice obrađenog nastavnog sadržaja – zainteresiran je
za sadržaje koji se usvajaju – djelomično razumije složeniji tekst, potrebno pojednostavljivanje i
skraćivanje – izvodi zaključke uz pomoć / prema modelu- otežano pamti veće količine podataka –
prepisuje tekst djelomično točno i pregledno – ima nedovoljno uredan rukopis – usvojio je tehniku
čitanja, ali otežano razumije pročitano – orijentiran je u odnosu na radnu površinu – uglavnom uz
pomoć i podršku obavlja aktivnost u zadanom vremenu – organizira sadržaje i načine učenja uz
pomoć nastavnika
ODGOJNO –OBRAZOVNE POTREBE UČENIKA
Postoji odgojno-obrazovna potreba: – za slikovnom podrškom ili konkretnim predmetom uz
pojašnjavanje novog pojma – za rastavljanje sadržaja na manje cjeline – za postupnim uvođenjem
novih pojmova – za češćim ponavljanjem ključnih pojmova – za raščlanjivanjem demonstracija na
dijelove, davanje uputa prema etapama rada – za izvođenje rada uz promatranje modela po
koracima – za smanjenje broja činjenica – za dodatno ponavljanje i objašnjavanje – za postavljanje
zadataka na učeniku interesantan način (prepoznavanje i povezivanje)- za ohrabrivanjem i
jačanjem samopouzdanja- za stalnom motivacijom za učenje (učenje na zadatcima koje učenik
uspješno rješava, pohvaljivanje, povratna informacija) – za stvaranjem opuštajuće atmosfere – za
čitanjem kraćeg i pojednostavljenog teksta – za jasnim uputama nastavnika napisanim na ploči ili
nastavnom listiću – za provjerom razumijevanja teksta (usmjeravanje na bitno, povezivanje s
konkretnim i iskustvenim) – za skraćivanjem opsega sadržaja za učenje, isticanjem bitnog za
učenje, davanjem konkretnih primjera
Priprema za nastavni sat – učenik koji se školuje po posebnom programu uz individualizirane
postupke (intelektualne teškoće, višestruke teškoće)
Nastavni predmet: Tehnička kultura
Razred: 8.
Nastavna cjelina/tema: Elektrotehnika
Nastavna jedinica: Zaštita pri radu s el. strujom
Cilj i ishodi nastavne jedinice:
C. 8. 1. Učenik objašnjava dobrobiti električnih tvorevina, štetne učinke na
prirodni okoliš i pravilne postupke uporabe i održavanja. -navesti opasnosti od strujnog udara u kućanstvu, navesti učinke električne struje na ljudski
organizam, opisati postupak pružanja pomoći unesrećenom pri strujnom udaru, prepoznati i
navesti zadaću FID sklopke.
Oblik rada: frontalni i individualni
Tip sata: obrada novog sadržaja
Nastavne metode:- metoda govorenja i slušanja- metoda razgovora- metoda čitanja i pisanja-
metoda demonstracije- metoda praktičnog rada- metoda crtanja
Nastavnici trebaju osim uobičajenih načina, metoda i postupaka poučavanja primijeniti i neke
specifične načine, metode i postupke: – učenika smjestiti bliže ploči i nastavniku te ga upoznati s planom izvođenja nastavne cjeline radi
mogućnosti predviđanja cjeline zadatka -tijekom sata stalno imati na umu očekivane ishode -važno je izražavati se jednostavnim rečenicama i učenicima razumljivim riječima -koristiti različite vrste podražaja – vidne, slušne, taktilne kod obrade novih sadržaja -poticati na prepisivanje osnovnih pojmova, ali pripremiti presliku planna ploče -pročitati umjesto učenika ako je potrebno -koristiti prerađene, sažete, jednostavnije tekstove -u udžbeniku jasno označiti mjesta koja su bitna – rečenica, pravilo, primjer, slika, postupak – koristiti mnogo konkretnih primjera, slika povezanih s učenikovom životnom sredinom -prilikom učenja koristiti podsjetnike primjerene učeniku -pismeno rješavanje zadataka (po završetku jednog zadatka, zadati novi…) -ohrabrivati učenika u spontanom izražavanju i poticati ga na samostalnost u radu -opažati ponašanje učenika za vrijeme izvođenja zadatka -koristiti različite oblike rada u skupini kao podrška vršnjaka i razvijanje učenja u timu
-davati detaljnu povratnu informaciju o dobrim i lošim stranama uratka -verbalno ohrabrivati za dobar uradak, trud i poželjno ponašanje -jasno obrazložiti odgojno-obrazovne ishode i očekivanja -naglasiti ono što će se u nastavnoj jedinici učiti i završiti kratkim ponavljanjem onog što se
naučilo u aktivnoj interakciji s učenicima -provjeriti je li učenik zapamtio ili točno zabilježio domaću zadaću – izbjegavati negativne primjedbe – istaknuti što je učenik dobro napravio.
Prilagodba materijala za učenje i ispitnih materijala: predočiti obrazovne sadržaje, koristiti
podebljana (bold) ili istaknuta (highlighted) slova; koristiti boje; izbjegavati kosa slova (italic) i
podcrtani tekst povećati razmak između slova i redaka i odvajati retke dvostrukim razmakom,
retke poravnavati na lijevoj strani, izbjegavati obostrano poravnanje razdijeliti tekst u manje
cjeline i organizirati ga u natuknicama ili pomoću numeričkog nabrajanja u odvojenim redcima, a
ne u kontinuiranom nizu jednostavno oblikovati stranicu; pozadinska grafika može tekst učiniti
teško čitljivim, skratiti, razlomiti i semantički pojednostaviti rečenice, dati mogućnost
nadopunjavanja odgovora ili zaokruživanja točnih odgovora, treba dodatno pojasniti one riječi za
koje se pretpostavlja da ih učenik ne razumije.
Nastavna sredstva i pomagala:
Pametna ploča
ploča i kreda
pripremljeni plan ploče
pripremljeni individualizirani nastavni listići
udžbenik, bilježnica i pribor za pisanje i tehničko crtanje
Plan ploče
Zaštita pri radu s el. strujom -opasnost od strujnog udara: grčenje mišića, prestanak rada srca, unutarnje i vanjske opekline -max dodirnog napona za izmjeničnu struju je 50 V, a za istosmjernu 120 V
Pomoć unesrećenom: -prekinuti dovod električne struje -bez svijesti- bočni položaj (112 ili 194 ) -pri svijesti- utopliti i napitak -pozvati stručnjake za popravak kvara
FID sklopka-zaštita ljudskih života od strujnog udara.
Nastavni list sa zadatcima

  1. Navedi opasnosti od strujnog udara.

  1. Opiši pomoć unesrećenom.

  1. Čemu služi FID sklopka?

Tijek nastavnog sata

  1. Kratko ponavljanje pomoću pitanja s naglaskom na novim pojmovima iz prethodne
    nastavne jedinice. Učenici su smješteni u neposrednoj blizini nastavnika i školske ploče.
    Pokušati odgovoriti na lakša, konkretna pitanja na razini imenovanja i prepoznavanja.
    Provjeriti ima li učenik pripremljen udžbenik, bilježnicu i pribor. Na početku kratko izložiti
    plan za nastavni sat te očekivanja od učenika. Poticati ga na aktivnost pomoću pitanja.
  2. Najava teme nastavnog sata: Važnost poznavanja opasnosti od strujnog udara i načina
    pružanja pomoći unesrećenom u svakodnevnom životu (navesti nekoliko primjera-
    grčenje mišića, prestanak rada srca, unutarnje i vanjske opekline). Danas ćemo
    proučavati Zaštitu pri radu s el. strujom (zapisujemo naslov na ploču). Znate li koliko
    iznosi max dodirnog napona za izmjeničnu struju? 50 V A za istosmjernu? 120 V
  3. Učinci električne struje prilikom strujnog udara: -fiziološki (grčenje mišića …) -kemijski
    (rastvara staničnu tekućinu …) -toplinski (izaziva opekline … ) Najviša vrijednost dodirnog
    napona za izmjeničnu struju iznosi 50V, a za istosmjernu 120V. FID sklopka štiti ljudske
    živote od strujnog udara. T4. Učenici rješavaju radni list i predaju ga učitelju. Metoda
    usmenog izlaganja i demonstracije. Metoda pisanja i crtanja.
  4. Praktični dio. Učenik uz stručnu pomoć na osnovu tehničke dokumentacije izrađuju čvrsti
    električni spoj s luster spojnicom.
  5. Vrednovanje rada- Vrednovanje za učenje (minuta za kraj)
    Potrebna nastavna sredstva, pomagala i ostali materijalni uvjeti rada:
    Kutija s materijalom. Udžbenik i tehnička dokumentacija – radni listovi P1 i T1.
    Korelacijske veze metodičke jedinice s ostalim predmetima i područjima:
    FIZ OŠ D.8.2.Analizira učinke električne struje i magnetizam.
    FIZ OŠ D.8.3.Analizira električnu struju i napon te primjenjuje koncepte rada i snage.
    FIZ OŠ A.8.4.Objašnjava električni otpor vodiča.
    odr C.3.1. Može objasniti kako stanje u okolišu utječe na dobrobit.
    C.3.1.B. Obrazlaže potencijalne opasnosti u kućanstvu i okolini.
    pod B.3.2. Planira i upravlja aktivnostima.
    osr A.3.3. Razvija osobne potencijale.
    ikt A.3.3. Učenik aktivno sudjeluje u oblikovanju vlastitoga sigurnog digitalnog okružja.
    pod A.3.3. Upoznaje i kritički sagledava mogućnosti razvoja karijere i profesionalnog
    usmjeravanja.
    uku B.3.1. 1. Uz povremenu podršku učenik samostalno određuje ciljeve učenja, odabire
    strategije učenja i planira učenje.
Skip to content